Threads vs. Twitter

Bilişim teknolojileri alanında deneyimli avukatlık bürosu Gökçe’nin Yönetici Ortağı Av. Görkem Gökçe, Twitter’a rakip olarak piyasaya sürülen Meta’nın Instagram altyapısı ile kurduğu Threads uygulamasını ve potansiyel etkisini değerlendirdi.

Twitter’a rakip olarak piyasaya sürülen Meta’nın Instagram altyapısı ile kurduğu Threads uygulaması piyasaya çıktı. Meta’nın sahibi Mark Zuckerberg’in Elon Musk’ın yakın zamanda satın aldığı Twitter’a alternatif olarak hazırladığı uygulama şimdiden büyük ilgi görüyor. Herkesin de aklında aynı soru var: “Threads Twitter’ı bitirecek mi?”

Bilişim teknolojileri alanında deneyimli avukatlık bürosu Gökçe’nin Yönetici Ortağı Av. Görkem Gökçe, yeni uygulamayı ve potansiyel etkisini değerlendirdi.

Threads başarılı olabilir mi?

Daha önce Mastadon gibi uygulamaların da Twitter’a rakip olarak çıktığını belirten Gökçe “Bu zamana kadar Twitter’ı ciddi olarak tehdit eden hiçbir uygulama ortaya çıkmadı. Mastadon’un aylık 1,2 milyon kullanıcısı olmasına rağmen Twitter pazardaki hakim durumunu korudu. Ancak bugün yeni bir durum ile karşı karşıyayız. Twitter’ın reklam gelirleri düşüyor. Kullanıcılar bazı yeni düzenlemelerden rahatsız. Threads uygulamasının arkasında Instagram ve Facebook gibi dünyanın en önemli sosyal medya uygulamaları ve META şirketi gibi büyük bir sermaye var. Twitter açısından Threads ciddi bir rakip olabilir” dedi. Gökçe sözlerine şöyle devam etti:

7 saatte 10 milyon kullanıcı

“Zuckerberg çok rekabetçi bir yönetici. Daha önce de Snapchat ve TikTok ile rekabet edebilmek için çeşitli uygulamalar ve özellikler geliştirdi. Twitter sahasında da rekabet etmek istediği biliniyor. Daha önce Twitter ile rekabet edenler “ağ etkisi” denilen bir etkiden yoksundu. Yani bu uygulamalar arkalarında bir sosyal ağ olmadan yeni bir sosyal ağ kurmaya çalışıyordu. Halbuki Zuckerberg Instagram’da yaptığını Threads ile de yapabilir. Facebook ve Instagram’ın güçlü sosyal ağlarını kullanarak yeni uygulamaya hızla kullanıcı ekleyebilir. 7 saatte 10 milyon kullanıcının uygulamayı kullanmaya başlaması ağ etkisinin gücünü gösteriyor.

Threads pazara hakim olabilir mi?

Twitter’ın aylık kullanıcı sayısı yaklaşık 450 milyon. Instagram’ın 2 milyara yaklaşan kullanıcısı var. Türkiye’de 13,8 milyon Twitter kullanıcısı varken, 45 milyon Türk Instagram kullanıcısı var. Bu verilere bakıldığında Zuckerberg’in yeni yayınladığı Threads’ın Twitter’a karşı ciddi avantajları olduğu gözüküyor. Hali hazırdaki kullanıcı tabanını taşıması halinde Threads pazara hakim olabilir.

Zuckerberg’in oyun planı

Daha önceki örneklere bakarak Zuckerberg’in 5 adımdan oluşan bir oyun planı olduğunu söyleyebiliriz. Facebook ve Instagram kullanıcılarını kendileri rahatsız etmeden Threads’e taşımak. Threads uyarılarını Facebook ve Instagram sayfalarında belirtmek. Uygun olan yerlerde Instagram ve Facebook paylaşımlarının Threads’de de tek tuşla paylaşılmasını sağlamak. Instagram ve Facebook kullanıcılarını Threads paylaşımlarından da haberdar etmek. Hali hazırda var olan moderasyon altyapısını Threads’e taşıyarak platformun dejenere olmasını engellemek.

Elon Musk Twitter’da ifade özgürlüğünü koruyup daha az düzenleme ve moderasyon vaad ederken Zuckerberg’in bu stratejisinin işleyip işlemeyeceğini zamanla göreceğiz.”

Threads nedir?

Instagram Threads, Twitter gibi kullanıcıların mikroblog yazılar paylaşabildiği yeni bir platform. Instagram’da onaylı hesabı olan kişiler hesaplarını eşleştirerek burada da paylaşım yapabilirler.

Nasıl indirilir?

iOS kullanıcıları App Store’dan, Android kullanıcıları ise Google Play Store’dan Instagram Threads uygulamasını kolaylıkla indirebilirler.

Öne çıkan özellikleri neler?

Threads’de Twitter’dan farklı olarak karakter limiti 500. Kullanıcılar 5 dakikaya kadar video yükleyebiliyor. Instagram hesabı olmayan kullanıcılar Threads hesabı açamıyor.

Sizin de bu konuda söyleyecekleriniz mi var?