2024: Oyun Endüstrisinin Zor Yılı

2024 yılı, video oyun sektöründe çalışanlar için oldukça zor bir yıl oldu. Mart ayında gerçekleşen Game Developers Conference’ta “2025’e kadar dayan” mottosu, sektördeki moralin düşüşünü sembolize ediyordu. İşten çıkarmalar rekor seviyelere ulaşırken, stüdyo kapanmaları ve iptal edilen projeler sektörü sarstı. Yılın ilk altı ayında, işten çıkarma sayıları 2023’ü geride bıraktı. Yıl sonunda bu artışın yüzde 40’a ulaşması bekleniyor.

person using computer playing FPS game

Sektördeki çöküşün sebepleri birçok faktöre dayanıyor. Artan maliyetler, yanlış yönetim, tüketici harcamalarındaki değişiklikler ve oyun fiyatlandırmaları gibi birden fazla faktör bu durumda etkili oldu. Büyük stüdyolar dahil herkes bu krizden etkilenirken, Activision Blizzard gibi şirketlerdeki örgütlenmeler dahi toplu işten çıkarmaların önüne geçemedi. Özellikle bağımsız stüdyolar durumda ciddi şekilde zarar gördü. Birçok küçük stüdyo sessiz sedasız kapandı.

Yüksek profilli oyunlar da bu zorlukların etkisini hissedenler arasındaydı. Ticari başarısızlık yaşayan Suicide Squad: Kill the Justice League gibi oyunlar, sosyal medyada sağcı grupların “Go Woke, Go Broke” söylemleriyle hedef alındı. Çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık unsurları içeren projeler, başarısızlıklarından bu politikalara duyulan tepkiyle suçlandı.

Bağımsız oyun stüdyoları finansman eksikliğiyle mücadele ederken, yatırımcı bulma konusunda zorlandı. Bazı stüdyolar, projelerini erken aşamada halka duyurarak finansman sağlamaya çalıştı. Ancak bu süreç, özellikle DEI karşıtı grupların çevrim içi tacizleriyle daha da karmaşık hale geldi.

Büyükler de Etkileniyor

shallow focus photography of black Xbox controller

Büyük şirketlere bağlı stüdyolar da krizin dışında kalamadı. Microsoft, Arkane Austin ve Tango Gameworks gibi stüdyolarını kapatırken, Sony, Firewalk’ı kapattı. Tango Gameworks’ün Hi-Fi Rush gibi başarılı projeleri bile uzun vadeli güvence sağlamaya yetmedi.

Yapay zekâ, sektör üzerindeki başka bir baskı unsuru olarak belirdi. Yapay zeka teknolojilerinin gelecekte nasıl kullanılacağına dair belirsizlik devam ederken, çalışanlar üzerindeki etkisi konusunda endişeler büyüyor. İşten çıkarmalar devam ederken, yapay zekanın oyun geliştirme süreçlerine nasıl entegre edileceği ve bu süreçte iş gücüne nasıl bir etki yapacağı büyük bir soru işareti olmaya devam ediyor.

2024, oyun endüstrisinin ayakta kalmaya çalıştığı bir yıl oldu. Aralık ayında düzenlenen The Game Awards’ta, sunucu Geoff Keighley, sektörün yaşadığı işten çıkarmaları ve zorlukları vurgulayan bir konuşma yaptı. Ancak bu konuşma, yeni projelerin duyuruları arasında kayboldu.

Elbette ki yeni oyunlar yapılmaya devam edecek. Ancak bu oyunları yapanların sayısı ve çalışma koşulları gelecekte nasıl şekillenecek, bu konu belirsizliğini koruyor.

Etiketler: ,

Sizin de bu konuda söyleyecekleriniz mi var?