Küresel Salgınla Birlikte Bilgisayar Sahipliğinde Artış

Mart 2020’de tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını, öğrencileri ve çalışanları evlerine kapatırken bilgisayar sahipliğinin de artmasına yol açtı. Detayları Dell Technologies Marka ve Kategori Yöneticisi Dilek Özer’den dinledik.

Covid-19 salgını, çalışanları iş yerlerinden alıp evlerine, öğrencileri ise sınıflarından alıp yine evlerine kapattı. Bu durumda da kişi başına bir bilgisayar düşmeyen aileler imkanları ölçüsünde yeni cihaz alımına gitti.

Bu sürecin pazarı büyüme yönünde tetiklediğini belirten Dell Technologies Marka ve Kategori Yöneticisi Dilek Özer, “Salgın tüm alanlarda olduğu gibi BT sektöründe de hayatımızı önemli oranda değiştirdi. Bilindiği üzere eğitim artık uzaktan yapılıyor, çalışma ortamlarının büyük bir bölümü uzaktan hale geldi. O yüzden bilgisayar talepleri artarak neredeyse karşılayamayacağımız noktalara geldi. Bu talep sadece Türkiye için geçerli değil küreselde de benzer bir talep doğdu. Bu şartlar altında eskiden her eve bir bilgisayar yeterli iken artık bugün ailedeki her bireyin kendi cihazı olması gerekiyor. Kısaca kurumsal anlamdan başlamış olan dijital dönüşüm, salgın ile birlikte bireysel anlamda da başlamış oldu” şeklinde görüş belirtti.

Asıl Yoğun İlgi Oyun Tarafında

Standart cihazların dışında taleplerin oyun tarafında da yoğunlaştığına vurgu yapan Özer, “Bu taleple birlikte kurumsal pazar yüzde 50 civarı, son tüketicilerin oluşturduğu bireysel pazar ise yüzde 46 oranında büyüme kaydetti. Bireysel tarafta asıl büyümeyi ise gaming alanına olan ilgi sağladı. Türkiye’de geçtiğimiz dönemde bireysel pazarda 760 bin bilgisayar satılırken bu senenin kapanış rakamının 1,1 milyon adete çıktığını görüyoruz. Bu rakamın da 2021 yılında artacağını düşünüyoruz. Rakamlara göre bu artışı oyun cihazları tetikledi. Çünkü sokağa çıkma yasakları nedeniyle çocuklar okul dışı zamanlarının çoğunu evde geçiriyor ve oyun oynamaya olan ihtiyaçlar da arttı. Salgından önce zaten büyüyen bir pazar olan oyun sektörü salgınla birlikte büyüme oranını yüzde 76’ya çıkarttı” dedi.

Dell Bu Büyümeye Ayak Uydurdu

Giriş seviyesinden üst uç ürünlere kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip olan Dell de pazarda yaşanan bu büyümeye ayak uydurmayı başaran şirketlerden bir tanesi. Tüketici pazarında all in one çözümler ve gaming ürünleriyle öne çıktıklarına vurgu yapan Dilek Özdemir, bu konu hakkında ise şunları söyledi:
“Gaming pazarında oyuncular; daha iyi grafik performans, daha iyi çözünürlük ve oynanabilirlik talep ediyor. Teknolojiyi kullanıcılar için önceden getirebilmek bizim için çok önemli. İçinde bulunduğumuz 2021 yılının Nisan ayında biz de birçok yeni ürünümüzü Türk tüketicisinin beğenisine sunacağız. Öte yandan oyun pazarındaki büyümenin kısa ve orta vadede devam edeceğini düşünüyoruz. Çünkü pazar Türkiye’de hala doyuma ulaşmış değil ve çocukların yanı sıra yetişkinlerden de talep görüyor.”

Killer Wireless ile Kesintisiz Oyun Keyfi

Dell olarak Killer Wireless teknolojisi ile oyunculara özel ürünler de sunduklarını kaydeden Özer, sözlerine şu şekilde son verdi:
“Killer Wireless teknolojimiz internet hızını yöneten bir sistem. Kullanıcı oyun oynamaya başladığı anda tüm hızı oyuna yönlendirerek kesintisiz ve hızlı oyun deneyimi sunuyor. Oyun ekipmanları tarafında çok güçlü ürünlerimiz olsa da hala gidilecek çok yol olduğunu düşünüyoruz. Küreselde de gaming pazarı sürekli büyüyor. Biz de bu talepleri Türkiye’de ve küreselde karşılamak için de çalışmalarımızı hızla sürdürüyor ve daha fazla büyümeyi hedefliyoruz.”

Dilek Özer Türkiye’deki ve Dünyadaki Mevcut Pazarı Anlattı

Tüm bunları ve daha fazlasını Dilek Özer ile online olarak gerçekleştirdiğimiz aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.

Sizin de bu konuda söyleyecekleriniz mi var?