Zayıf Parola Korumasına Sahip Oyuncular Siber Saldırılara Açık Hale Geliyor

Çevrimiçi oyunlar kısa zaman içinde çok kârlı bir endüstri haline geldi. Günümüzde daha önce hiç olmadığı kadar çok insanın oyun hesabı bulunuyor. Kaspersky Lab’in yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de tüketicilerin yarısından fazlası (yüzde 79) düzenli olarak çevrimiçi oyun oynuyor. 25-34 yaş arasındaki kişilerde ise bu oran yüzde 84’e, 16-24 yaş arasında ise yüzde 82’ye yükseliyor. Çevrimiçi oyunlar siber suçlular için de kârlı bir alan. Çalınan oyun hesapları karaborsada satılabiliyor. Mevcut tehditlere rağmen oyuncular çevrimiçi hesaplarını siber saldırılara açık bir şekilde bırakmaya devam ederek oyunda elde ettikleri başarıları, kişisel verilerini ve potansiyel gelirlerini riske atıyorlar.

Steam, PlayStation Network ve Xbox Live gibi çevrimiçi platformların öncülük ettiği global oyuncu kitlesinin tahminen 2,2 milyar ile 2,6 milyar kişi arasında olduğu ve büyümeye devam ettiği belirtiliyor. Çevrimiçi işlemleri aksatmak, parolalar ve banka kart bilgileri gibi verilere erişmek isteyen siber suçlular için bu endüstri çok açık bir hedef haline geliyor. Xbox ve PlayStation platformlarına son dönemde yapılan saldırılar da bunu kanıtlıyor.

İnsanların yarısından fazlasının düzenli olarak çevrimiçi oyun oynaması, siber suçlulara çok geniş potansiyel hedef seçenekleri sunuyor. Oyunlar birçok insanın hayatında önemli bir yer kaplar hale geldi. Kullanıcılar sıkıldıklarında veya yalnız olduklarında ve arkadaşlarıyla sosyalleşmek istediklerinde oyun oynamaya başladı. Bu nedenle, başarılı saldırılar kurbanları derinden etkileyebiliyor. Oyun hesaplarını kaybeden kişiler, verilerinin çalınmasının yanı sıra durumdan duygusal olarak da etkilenebiliyorlar. En sevdikleri oyuna erişim haklarını kaybetmelerinin (geçici veya kalıcı olarak) yanı sıra, profillerini oluşturmak için harcadıkları saatleri ve parayı da kaybedebiliyorlar.

Türkiye’de çevrim içi hesaplarına başarılı saldırı düzenlenen veya saldırı teşebbüsüne uğrayan kişilerin yüzde 15’i hedefin oyun hesapları olduğunu dile getiriyorlar. Bu oran erkeklerde yüzde 18’e çıkıyor.

Bu hesapların, sahipleri için çok büyük önem taşıdığı da açık. Evde yapılan bir aktivite olmaktan çıkan oyunlar birçok insanın günlük yaşamının bir parçası haline geldi. Türkiye’de kullanıcıların neredeyse yarısı (yüzde 49) akıllı telefonlarında düzenli olarak çevrimiçi oyun oynadığını belirtti. Bu cihazlar genelde güvenli olmasa da Türkiye’de kullanıcıların yaklaşık üçte birinin (yüzde 32) oyun hesaplarına girmek için herkese açık Wi-Fi ağlarını kullandıkları ve yüzde 76’sının riskli olduğu bilinen herkese açık ağları kullanırken hiçbir ek güvenlik önlemi almadıkları ortaya çıktı. Türkiye’de kullanıcıların yalnızca yüzde 9’unun oyun hesaplarını en güçlü parola gerektiren ilk üç hesap arasında göstermesi de tehlikeyi artırıyor.

Günümüzde birçok çevrimiçi profil birbirleriyle bağlantılı olduğundan, saldırıya uğrayanlar e-posta ve sosyal medya hesapları gibi kendileri için önem taşıyan birçok hesaba erişimlerini de kaybedebilirler. Eğlence için oyun oynayan kullanıcıları duygusal olarak etkileyebilecek bu saldırılar profesyonel oyuncular için ise çok daha ciddi, gelir kaybına yol açabilecek sonuçlar doğurabilir.

Kaspersky Lab Tüketici İş Birimi Lideri Andrei Mochola, “İnternet üzerinde bir kişisel bilgiler hazinesi bulunuyor. Siber suçluların önünde, dijital karaborsada satabilecekleri özel verileri ele geçirmek için daha önce hiç olmadığı kadar çok fırsat var. Hem amatör hem de profesyonel çevrimiçi oyuncular hesaplarının ele geçirilmesinden veya şifrelerini unutup hesaplarına erişememekten endişe duyuyorlar. Bu aslında kullanıcıların her gün karşı karşıya kaldıkları bir ikilem. Çoğu insan daha az güvenli seçeneği tercih ederek ya tüm hesapları için aynı parolayı ya da siber saldırganların kolayca tahmin edebileceği basit parolaları kullanıyor. Ancak kullanıcılar yalnızca uygun önlemleri alıp, güçlü ve eşsiz parolalar kullanarak değerli hesaplarının koruma altına alındığından ve tüm çabalarının boşa gitmeyeceğinden emin olabilirler” dedi.